HLR!

Idag utförde vi vårt projektarbete, undervisade HLR (hjärt-lungräddning) för barn i mellanstadiet. Det gick bra och dom tyckte det var roligt. Det var kul att lära dom och dom ställde roliga frågor, en kille kom fram till mig och frågade "Om man ramlat och slagit i huvudet så det blöder...ska man göra HLR då?" Jag ba "Nej, då ska man stoppa blödningen, men om personen inte andas eller har puls ska man göra HLR." Han ba "Okej." Så gick han :)

Lite bilder från dagen, innan eleverna kom:
Mini-Anne
Klassrummet.
Linda sitter och iakttar..
Linda fotar Sofia.
Min dator med powerpointen som vi visade mha projektorn.
Sedan fika jag med Linda hemma hos henne :)
Råkade spilla cola på Lindas bord... Oooops!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0