Darkness all around me

Heeej! 
Varit i Kungsbacka hela helgen, Klas har flyttat in hos en kompis där, så vi har mest varit där. Vi hälsade även på min morfar som bor på ett äldreboende i Kungsbacka, efter att han blev förlamad pga en blodpropp efter hjärtoperationen han genomförde 2009 har han hamnat där. Det är jobbigt att se honom så när jag vet hur han lider, hur mycket han älskade att plocka och fixa med allt... Han vägrar sälja sitt hus eller sin bil som stått i 3 år nu. Huset förfaller ju, det är inte alls bra att det står helt övergivet. Vi va där och tittade till huset och tänkte sätta på värmen i elementen, men vi hittade inte var man gjorde det. Morfar sa att man gjorde det i hans kontor mot köket, men nej. Fan vad det störde mig på att vi inte hittade adaptern, men aja... Klas sa att vattenledningarna kan frysa sönder och att elementen kan spricka och läcka vatten, var ju -1 grad inne i huset, sviiiiinkallt. Men morfar trodde inget skulle hända, han kan ju sitt hus, så får lita på det han säger.
 
Igår var Klas hos tandläkaren och drog ut en tand, HEMSK upplevelse... Klas tycker varken om tandläkare eller sprutor. Saker han varit med om tidigare har fått hans rädsla att växa. Vi kom dit och tandläkaren (en äldre gubbe) visade in oss i ett rum. Klas fick slå sig ner i stolen, medan jag satte mig i en stol i hörnet av rummet och iakttog dramat. Tandläkaren tittade på tanden och knackade på den, sedan gav han bedövningssprutor. Klas va tvungen att ta sig samman lite innan tandläkaren tryckte in sprutan i käften på honom, men det gick bra, sen sa tandläkaren "Nu ska jag bara byta patron, så ska du få en till bedövningsspruta". Andra sprutan gick också bra. Sedan hämtade tandläkaren verktyg för att bända loss tanden med, han tog i och det krasade till när den lossnade. Då sa tandläkaren "Nu hänger den bara lite, så jag ska hämta en tång att dra ut den med." Han hämtade sin tång och drog ut tanden och sa "Nu är den ute!". Klas tog några snabba andetag, föll bakåt helt avslappnad, hans ögon liksom rullade i huvudet på honom och han låg snett över kanten i tandläkarstolen. Jag liksom bara stirrade och undrade va fan som hände, första jag tänkte va typ "han dog väl inte?!" Tandläkaren tittade på Klas och sa "Han skojar inte eller?" Jag ba stirrade och fick ur mig "NEJ!" Gick fram till Klas och tog honom i handen, han var helt väck... Tandläkaren höll upp hans ben i luften så han skulle få mer blod till huvudet, sen bad han mig ta över och där stod jag ett tag, medan tandläkaren lade en blöt trasa i pannan på Klas och skrev i sin journal. Sen när Klas tillslut vaknade till liv sa han "Vad hände?" Jag ba "Vad som hände??? Du tuppade av!" 

Klas svimmade i liggande position, vilket inte är vanligt, antagligen svimmade han av rädsla. Han hörde hur det krasade i hela käften på honom när tanden lossnade, blev helt varm i kroppen och tuppade av. Fy fan va rädd jag blev! Så jävla obehagligt var det.... Blev chockad när han bara tappa medvetandet och tuppade av framför ögonen på mig. Inget jag skulle vilja uppleva igen! Usch... Sjukt äckligt. Men jag är glad att det inte va värre än att han svimmade. 

Sen fick jag betala med hans kort eftersom han gick o la sig i soffan i väntrummet... helt slut typ. Är ju inte billigt precis, dom tar 1 570 kr för att dra ut en tand, men som tur va hade Klas en bonus på 600 kr från försäkringskassan, så det gick på 970 kr. Efter jag betalat stannade vi där en stund så han fick återhämta sig, sen körde han hem och vi gick o la oss och sov lite. Klas har lovat att aldrig svimma igen, haha! Blev sur på honom för han skrämde mig så, även om det absolut inte var hans mening.
 
Min syrra är nere nu för tiden, vet inte vad som tagit åt henne. Antagligen är hon trött på skolan och allt, hon behöver komma ut o ha lite skoj så jag och Klas har bestämt att kidnappa henne till helgen och ta med henne på nåt. Tänkte eventuellt dra med henne på Laserdome, ju fler man är desto roligare, så får försöka dra med så många som möjligt! :)
 
Puss på Klas! (awesome bild jag gjorde) 
 
Min vackara syster, LOVE YOU with all my heart :love:
 
Klas somnade innan mig inatt eftersom jag o syrran umgicks o fjanta lite :) Sen slickade jag honom i örat för o reta honom, han vaknade till liv o sa "nu får du fan ge dig!" haha uuuups ;) Sen idag hade han glömt att han sagt så och sa förlåt flera gånger och menade att han kunde sagt det på ett snällare sätt. Haha söt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lowe

Älskar dig också sis <3 puss! Haha din blick på den sista bilden x)

Svar: Aw <3 Haha jag vet, awesome ;) <3
linnzplace.blogg.se

2012-12-11 @ 03:05:20
URL: http://lowez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0