SÅ JÄVLA ARG!

Jag är så sjukt arg och irriterad, känns som ilskan kokar inom mig. Förstår inte vad fan det är med mig.
 
Men antagligen beror det på att älskling imorse sparkade mig i röven, sa till mig att jag måste ta mig i kragen, sen fick jag höra det av brorsan och mamma också. PLUS att jag VET vad jag BORDE göra!!! JAG VEEEEET. Blir skitarg på mig själv, så jävla arg på allt och låter tyvärr det gå ut över andra, FÖRLÅT! 
 
Klas ringde för en stund sen, men jag va så arg så jag bara skrek på honom så han sa "jag ringer sen, pusshej" och lade på. Bra Linn, BRA! Jävla pucko. 
 
Tror jag har pms, dvs premenstruell spänning... Har ju lingonvecka nu... Sökte lite på det om det är vanligt om man är arg som ett fucking bi när man har mens, och ja det är inte ovanligt.
 

"Besvär innan mensen - PMS
Ungefär en vecka innan mensen och fram till det att den kommer ökar mängden vätska i koppen. Det gör att man kan få ömma bröst och känna sig svullen i kroppen. Det kallas för premenstruell spänning, PMS. Det beror på hormoner och gör att man kan bli arg, lättirriterad eller ledsen. Man kan också få ont i huvudet, bli mer sötsugen eller få finnar. För de flesta som märker av PMS brukar det vara värst tre till fyra dagar innan mensen och försvinna när mensen väl kommer, men det kan också sitta i några dagar under mensen. (antagligen det som är mitt problem?)

PMS-besvären kan bli bättre av att man rör på sig eller gör avslappningsövningar. Det är också bra att sova ordentligt och försöka ta det extra lugnt och inte stressa under de dagar som man känner av besvären."


Känner igen mig, blir arg utan någon specifik anledning. WTF liksom? 

So angry....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0