Första april

Äntligen är våren här! Varit fint väder hela helgen med solsken och vårvindar.

Mycket som händer nu; killen säger upp sig och jag blev nyligen fastanställd. Har funderat mycket på yrkeslivet, jag jobbar 100% med dementa. Jag känner att jag sliter ut mig för en skitsumma varje månad... Såg på nyheterna igår att färre läser till undersköterskor då lönen är kass och arbetet tungt. Varför skall vi undersköterskor och även sjuksköterskor tjäna så dåligt? Det är ett mycket ansvarsfullt och tungt arbete vi har. Ibland tänker jag "varför baseras lönerna på utbildning och inte hur tungt arbetet är?" Sedan tänker jag att vi med mindre utbildning och utan högskoleutbildning hamnar i träsket med mycket slit och lite betalt. Varför är det så när arbetet vi gör är så viktigt?

Undersköterskor är närmast patienten, mest omvårdnadsinriktad och finns alltid där för att hjälpa. Utan den länken i kedjan skulle inte vården fungera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0