Molly

Jag ringde till djursjukhuset här i Kungsbacka när jag kom hem från jobbet och fick en tid för Molly för att kolla upp hennes högra bakben. Fick en tid 19:15 men fick sitta och vänta till 19:40 innan veterinären kom. Hon undersökte Mollys ben och hittade sår på benet, hon sade att hon misstänker att Molly blivit kattbiten, hon hade även sår på bröstet. Katter har ju så mycket bakterier i munnen så veterinären trodde att detta lett till infektion, benet är väldigt svullet. Hon lyssnade även på Molly och sade att hon har blåsljud på hjärtat men det är inget som påverkar henne speciellt mycket. Veterinären sade att Molly skulle få stanna kvar till kl 21 så de kunde spola såren, ge lugnande och smärtstillande så sa hon att hon skulle be djurvårdaren räkna ihop vad summan blir. 
 
Djurvårdaren kom in och sade att det blir FYRA TUSEN kronor plus avgifter för läkemedel som jag behöver köpa. Jag trodde fan jag skulle smälla av! Jag mådde seriöst illa. Han sade att det är jourtid efter kl 19 och därför är det 20% dyrare och att de inte såg att Molly var försäkrad. Jag försäkrade alla djuren idag så det gäller ju inte förrän imorgon. Jag frågade hur mycket priset påverkades om försäkringen gällt men det visste han inte. Jag sade "men är det inget man kan göra själv?!" Han sade att vi kan testa att raka henne fast hon är vaken och se om det går, så han gick efter rakapparaten och rakade hennes ben så man såg såren tydligare. Visst, det var ju jobbigt för henne men det gick fort och det var inga problem när nag höll i henne medans han rakade. Så sade han att han skulle meddela veterinären om att hon var rakad och gick därifrån. Veterinären kom och tittade på såren mååånga minuter senare och sade att vi spolar dem. Sedan gick hon. Djurvårdaren kom in och spolade såren men sade att det inte var någon större mening eftersom såren var slutna. Så gick han och hämtade två sprutor som Molly fick och sade att det var färdigt. Medan han hämtade sprutorna ringde jag Klas som också tyckte priset var helt #$×=% sjukt! Han sade att de skulle ha informerat om att det var jourtid och högre pris när jag ringde så de 20% kan de dra av med en gång, sa Klas till mig.
 
Jag gick och betalade och blev LÄTTAD över att jag fått ner priset till 1805 kr!!! Så sade hon i kassan att jag kunde sätta mig i väntrummet medan veterinären skrev receptet och att det fanns kaffe om jag ville ha. Jag gick genast till kaffemaskinen och kände att jag behövde kaffe men det satt en lapp på maskinen "FUNGERAR EJ". Tack för den tänkte jag och blev något förbannad. Veterinären kom sedan kl 21 och gav mig receptet och sade att Mollys ben kan bli bra, det kan bli bölder av såren eller så får hon ledinflammation. Veterinären ville jag skulle göra återbesök i helgen om det inte blir bättre. Men jag ska fan se till att min lilla Molly blir bra nu! Hon sade också att det var bra att jag kom så pass fort.
 
Så ja nu är jag och Molly trötta efter att ha varit där i nästan 2 timmar... för något de kunde gjort på 30 min! 
 
Molly med sitt rakade ben, hon var så duktig och söt som spann hela tiden och bara det att hon var på gott humör trots situationen gjorde mig bättre till mods. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0