Cold and sunshine

Idag har jag och Klas varit i Borås, han handlade lampor till sin lastbil. Sedan åkte vi in till Göteborg och käkade med Klas jobbarkompis Janne som bjöd oss på restaurang :) 
 
Nyss kom 2 personer från Naturskyddsföreningen och ringde på dörren. En av dem babblade på och försökte få mig att bli medlem och betala 100-300 kr/mån. Hon ba "det kan du ha på autogiro så behöver du bara betala 1 gång sedan behöver du inte tänka på det mer!" Sen så frågade hon vad jag var villig att skänka varje månad och jag sa "ingenting" hon ba "nämen 100 kr är ju det minsta" jag ba "ja men jag är fattig" hon ba "ja men 100 kr det är ju som en fika på stan!" Asså gud det blir 1200 kr/år och hon menade på att de räddat någon skog och nån örn.. 
 
Självklart bryr jag mig otroligt mycket om miljön och framförallt djuren, men jag gör det jag kan göra själv. Jag äter inte kött och jag kör numer en minde bil och kör enbart när jag behöver, jag sorterar sopor och jag använder så lite el som möjligt. Visst de är en organisation men kan jag verkligen lita på att de använder ens pengar till BRA saker? Hon menade på att de måste få politikerna att lyssna nu när det är EU-val snart... Nä usch jag hatar när människor kommer och ringer på dörren och antingen vill sälja nåt eller få en att gå med i något och ge pengar. Finns det inget man kan va med i utan att det skall kosta pengar? Bara vara med och ge sitt stöd liksom..? Då tror jag det hade blivit fler medlemmar också. 
 
Nu slappar jag med en kopp citronte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0