Friends light you up

Hallojsan! Är världens tröttaste som gick upp 4:30 idag, jobbat utan att hinna ta min fulla rast och gått lång promenix med 3 vovvar! 
 
Jag har fått stöd av gruppledare, sköterskan och mina kollegor för det som hände i lördags. Jag har berättat att det var en otäck upplevelse och de sa att det finns där om jag vill prata om det, vilket jag uppskattar! Pratade med gruppledaren Christine idag och hon frågade om jag kunnat sova, jag sa att det inte hade varit så lätt och hon förstod mig. Det är konstigt det där med döden, obehagligt. Jag kommer ihåg när vi var tvungna att avliva vår hund Totte som led av så svår ögoninflammation där ögonen var blåa och helt förstörda att jag föreställde mig honom komma upp ur graven och komma in i mitt rum, lägga sig i min säng och stirra på mig med de blåa hemska ögonen. Likadant när jag såg en död dam på mitt förra jobb, var ju med i den palliativa vården men sedan att se henne död, helt kall, stel och likvit var ingen rolig syn. Jag minns att jag sov dåligt då också, tänkte på henne.. Det som var exta läskigt var att hennes kropp låg kvar på jobbet över natten, så kändes så otäckt att hennes döda kropp låg inne i det rummet när man jobbade utanför. Nu då, hon som avled i lördags jo det känns som hon hemsöker mig på natten, som hon kommer med sin beniga gulgråa kropp, gråblå tomma ögon, öppen mun och ostadiga gång in i mitt sovrum. Första natten var värst, kändes som hennes ansikte skulle ligga och stirra på mig om jag vände mig i sängen. Så jag låg där kallsvettig och spänd. Som tur var har jag haft min älskling hos mig de 2 senaste nätterna efter att det hände. Men inatt, 3:e natten kommer han inte vara hos mig :( 
 
Nog om döden, let's talk about life! Jo idag efter jobbet så kom Emelie hit, hon har två hundar, Greta 11 mån och Devil 3 år som är av rasen Amstaff. De är ju lite större än min hund Daisy på 4,5 kg då de väger mellan 28-40 kg! Men iallafall så gick vi en lång promenad med dem och de fick leka av sig i hundgården. Jag var hela tiden rädd att Greta skulle typ krossa lilla Daisy. Devil var lugn och inte leksugen men Greta och Daisy ville leka så vi släppte lös dem och Greta som är kamphund vill ju brottas medan Daisy mer vill jagas, så Greta var väldigt på Daisy så till slut lyfte jag upp henne men då hoppade Greta på mig som om Daisy var ett lockbete. Så ah kanske inte bästa kombon! Tur Daisy överlevde iallafall hehe.. klart man var orolig ;) 
 
Devil, Greta och Daisy!
 
Greta och Daisy :)
 
Tjejerna igen! Roligt att de har samma färg typ :) 
 
Emelie med hundarna :)
 
Jag och vovvarna, jävlar vad Greta är stark, hon drog och min hand dog! Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0