SJUKT JÄVLA STOLT!!!

Jag är så himla GLAD och SOLT över min pojkvän, som inte snusat på 5 veckor idag! Det känns som en dröm... Kom ihåg när han snusade och hur hemskt det var. Många tänker säkert "vadå hemskt?" Vad jag menar med det är att jag avskydde lukten, smaken och mest vad snuset gjorde med honom och hans kropp. Han var beroende, så fort han spottat ut en snus stoppade han in en till på en gång... Nikotin är en drog som påverkar hjärnan och dess funktioner, därmed påverkas hjärta, blodkärl och inre organ. Snus innehåller cancerframkallande ämnen, det innehåller arsenik! Är ju livsfarligt!
Jag tjatade på Linus om hur farligt det var att snusa, vad som hände i hans kropp och vad som kunde ske i framtiden om han inte slutade. Han tyckte givetvis jag var jobbig, men han förstod ju att jag verkligen brydde mig om honom. Han har snusat i ca 10 år, han började i 12-års åldern - helt SJUKT! Han försökte sluta i nian, men fick sådana abstinensbesvär som skakningar, kallsvettningar, började banka huvudet i skåpet osv...
Han sa att han verkligen ville sluta med skiten, men att det var näst intill omöjligt eftersom han var så beroende. Men den 8 mars slutade han! Vi pratade i telefon och han sa att han slängt ut snusdosan genom bilrutan, jag trodde han skojade! Han har varit så stark, han har verkligen kämpat mot suget, huvudvärken, irritationen, tröttheten, yrseln, ilskan och rastlösheten.
Jag kan knappt fatta att han verkligen slutat, även om det idag känns som han aldrig snusat, samtidigt som jag väl kommer ihåg när han gjorde det, att han sov med snus, att han tog en så fort han vaknade, att han blev irriterad så fort han inte hittade sin snusdosa. Jag vet inte hur många gånger jag önskade att snus inte fanns eller tänkte att jag skulle göra vad som helst bara han slutade.
Jag är så sjukt stolt över honom, men även mig själv som fick honom att inse att han var tvungen att sluta snusa, att jag tjatade och påpekade hur ofräscht det var. Kan ju meddela att det är äckligt och avtändande att pussa en snusare, ännu värre att kyssa såklart... eiiuuu!
Det känns som en stor fet lättnad att han lagt av, att jag kan lita på att han aldrig kommer snusa igen, eller ens ta ett bloss av en cigg, inget nikotin som får hans receptorer att vakna till liv! Det går knappt att beskriva hur jävla glad jag är! :D
Gammal bild från december, hans tänder va skitgula och man ser att hans läppar är bruna av snus.
True shit!
ALDRIG MER DENNA SKIT!
Gjorde denna bilden till Linus för att jag ville att han skulle fatta hur farligt det var och att han var för fin för att snusa...

Idag är hans tänder betydligt vitare! :D
Jag är sjukt jävla fucking stolt över dig älskling! Du är BÄST!! Jag älskar dig :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0