Back on track

Man ska inte sätta käppar i hjulet för sig själv för man tror att något inte är bra för en, eller hur? 
 
Är svintrött, har jobbat kväll idag (jobbar på ett demensboende). En vårdtagare (patient) ligger för döden, så det känns väldigt harmoniskt på avdelningen, samt tråkigt. Aldrig roligt när någon går bort, men tyvärr är det ju något som måste hända alla tillslut. Hennes döttrar har varit hos henne hela dagen och en av dem stannar över natten.
 
Igår kom Klas ("killkompisen") hit. Jag var nära att kasta bort honom.. Men då tänkte jag "vafan är jag rädd för?" och "jag har aldrig haft någon som ställer upp så för mig och bryr sig om mig så som han gör... vad ska jag göra utan honom hade jag tänkt?" Bättre att ge honom en ärlig chans, ge det tid som sagt. Är sjukt tacksam för era kommentarer, bra att ni ger mig en bitch slap när jag behöver!
 
Ska följa med honom till Norge imorgon, spännande! Ska tydligen bli snöstorm o grejer. Aldrig varit i Norge heller, skönt att komma hemifrån lite. O ey? Har ni kört lastbil någon gång? Om inte, gör det cuz it's fun! Det är en häftig känsla, man sitter mycket högre upp och eftersom hjulen är mycket större än på en personbil får man hålla ett stadigare grepp om ratten. Känns som man tar upp hela vägen när man kör, men så är ju inte fallet. Tar ett tag innan man vet var man ska placera bilen. 
 
Övningskörde inne i Borås igår btw, de gick bra (för bilen är automat). Haha annars hade bilen nog skuttat fram I guess. Nä så illa är det väl inte hoppas jag. Enda positiva med att slippa växla är att man kan öva på själva trafiksituationerna på ett mer ingående sätt. Sen på vägen hem blev jag sur på en Audi som körde om så jag gjorde en fin kickdown där ja o Klas prata i telefon o han bara "Det är bäst vi lägger på nu! Måste se till att jag överlever den här åkturen!" 
 
He really does like me...

Underbarare kille får man leta efter! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0