Fucked up situation

Va i Kungsbacka o festa igår, hängde med min killkompis dit. Festen va hos hans kompis Emma. Han har känslor för mig men jag känner inte likadant. Sen på festen strulade jag med en annan kille på soffan och då åkte han iväg påverkad med bilen! Han blev arg och besviken både på mig och killen (som va hans kompis). Visst, jag tänkte inte alls på att det skulle såra honom. Han har gått med på att vi bara är vänner och har sett mig hålla på med killar innan.
 
Det är sjukt jobbigt... Han är på, han har sagt att han inte tänker ge upp. Han är en underbar kille, jävligt snäll och jag vill verkligen inte såra honom, men man kan inte vara kompis med någon som är kär i en. Jag menar, han kommer bli sårad om jag håller på med någon och då mår inte jag bra för jag sårat honom. Men samtidigt kan ju inte jag hjälpa hur han känner och det ska inte begränsa mig. Jag mår liksom dåligt av hela situationen, han är kär i mig, jag känner inte nåt för honom, vi ska va vänner, blir svårt, han får kämpa mot sina känslor och jag får hålla undan honom. Jag gjorde ju även en FET tabbe igår som enbart fick honom att tycka om mig ännu mer. Vet inte om jag klarar av det här. 
 
Fuck feelings, they are disturbing...
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linn!
Jag har följt din blogg ett tag här och jag kunde inte låta bli att kommentera detta inlägg, för jag känner igen mig lite i dina situationer.
Så jag måste få fråga dig lite! Vad är det som göra denna kille är så underbra och speciell, som du har skrivit i ett par inlägg?
Men att du blockar han, såra han och gör han besviken? Vad skulle hända om du tog vara på honom och såg vad det gav för resultat.
Om du bara gav han en chans att få komma in, och du fick känna efter lite själv.
För när man läser din blogg så förstår man att du är rädd för att bli sårad, besviken, ledsen och ensam igen, När man läser din blogg så förstår man också att du har svårt att ta åt dig och att bli kär igen. Vilket inte är konstigt men låt inte det hindra dig!
Men du jämför också han med ditt ex vilket inte är snällt mot denna killkompis, om nu dessa två killar inte är likadana. Du är 19 år Linn om jag har förstått rätt det kommer att komma fler gånger, som du kommer att bli sårad och besviken. Men det låter lite som att du inte vet vad du vill heller!
Det jag menade med att jag känner igen mig i din situation är för att jag hade samma problem, men jag hade som du en killkompis som fanns där och var kär i mig. Jag svek han flera gånger och gjorde han besviken och så sårad att när han talade om att han inte orkade mer och jag tappade han. Som vän först då märkte jag hur mycket han betydde för mig och vad jag kände, när man inte vakande på morgonen med ett sött sms längre, eller när man inte hade lika roligt på dagarna, och när man inte hade någon som man kunde prata med längre som man visste att man kunde lita på och prata om allt med. Vi är tillsammans nu men det tog ett tag innan det blev så för allt jag hade gjort mot honom, han visste inte om han skulle våga eller orka bli mer sårad av mig. Och vi hade inte kontakt på ca 6 månader för han orkade inte jag har varit nära på att mista han helt å hållet.
Jag säger inte att ni ska bli tillsammans men känn efter och ta vara på honom var lite snäll mot dig själv och gå små steg fram, låt tiden få avgöra vad som händer, efter man har varit med om det du har så vet jag att det inte är lätt men du måste ge dig själv en chans. Du kanske inte vet vad du känner för denna kille fören du går miste om han helt, och då kanske du inte kan göra något åt det.
Jag ville bara säga det och fråga lite jag hoppas att du inte tar det illa och att man kan få reda på hur det går. Även vad det är som är så underbart och speciellt med denna killkompisen, tycker verkligen att du ska ta vara på han. Låt inget hindra dig och ge det tid.
Fortsätt att skriv hur det går är väldigt intressant att få se hur det går och veta vad som händer!

2012-11-19 @ 08:35:13
Postat av: Sofia

Hej Linn!
Jag har följt din blogg ett tag här och jag kunde inte låta bli att kommentera detta inlägg, för jag känner igen mig lite i dina situationer.
Så jag måste få fråga dig lite! Vad är det som göra denna kille är så underbra och speciell, som du har skrivit i ett par inlägg?
Men att du blockar han, såra han och gör han besviken? Vad skulle hända om du tog vara på honom och såg vad det gav för resultat.
Om du bara gav han en chans att få komma in, och du fick känna efter lite själv.
För när man läser din blogg så förstår man att du är rädd för att bli sårad, besviken, ledsen och ensam igen, När man läser din blogg så förstår man också att du har svårt att ta åt dig och att bli kär igen. Vilket inte är konstigt men låt inte det hindra dig!
Men du jämför också han med ditt ex vilket inte är snällt mot denna killkompis, om nu dessa två killar inte är likadana. Du är 19 år Linn om jag har förstått rätt det kommer att komma fler gånger, som du kommer att bli sårad och besviken. Men det låter lite som att du inte vet vad du vill heller!
Det jag menade med att jag känner igen mig i din situation är för att jag hade samma problem, men jag hade som du en killkompis som fanns där och var kär i mig. Jag svek han flera gånger och gjorde han besviken och så sårad att när han talade om att han inte orkade mer och jag tappade han. Som vän först då märkte jag hur mycket han betydde för mig och vad jag kände, när man inte vakande på morgonen med ett sött sms längre, eller när man inte hade lika roligt på dagarna, och när man inte hade någon som man kunde prata med längre som man visste att man kunde lita på och prata om allt med. Vi är tillsammans nu men det tog ett tag innan det blev så för allt jag hade gjort mot honom, han visste inte om han skulle våga eller orka bli mer sårad av mig. Och vi hade inte kontakt på ca 6 månader för han orkade inte jag har varit nära på att mista han helt å hållet.
Jag säger inte att ni ska bli tillsammans men känn efter och ta vara på honom var lite snäll mot dig själv och gå små steg fram, låt tiden få avgöra vad som händer, efter man har varit med om det du har så vet jag att det inte är lätt men du måste ge dig själv en chans. Du kanske inte vet vad du känner för denna kille fören du går miste om han helt, och då kanske du inte kan göra något åt det.
Jag ville bara säga det och fråga lite jag hoppas att du inte tar det illa och att man kan få reda på hur det går. Även vad det är som är så underbart och speciellt med denna killkompisen, tycker verkligen att du ska ta vara på han. Låt inget hindra dig och ge det tid.
Fortsätt att skriv hur det går är väldigt intressant att få se hur det går och veta vad som händer!

2012-11-19 @ 08:37:00
Postat av: Anonym

Hej Linn!
Jag har följt din blogg ett tag här och jag kunde inte låta bli att kommentera detta inlägg, för jag känner igen mig lite i dina situationer.
Så jag måste få fråga dig lite! Vad är det som göra denna kille är så underbra och speciell, som du har skrivit i ett par inlägg?
Men att du blockar han, såra han och gör han besviken? Vad skulle hända om du tog vara på honom och såg vad det gav för resultat.
Om du bara gav han en chans att få komma in, och du fick känna efter lite själv.
För när man läser din blogg så förstår man att du är rädd för att bli sårad, besviken, ledsen och ensam igen, När man läser din blogg så förstår man också att du har svårt att ta åt dig och att bli kär igen. Vilket inte är konstigt men låt inte det hindra dig!
Men du jämför också han med ditt ex vilket inte är snällt mot denna killkompis, om nu dessa två killar inte är likadana. Du är 19 år Linn om jag har förstått rätt det kommer att komma fler gånger, som du kommer att bli sårad och besviken. Men det låter lite som att du inte vet vad du vill heller!
Det jag menade med att jag känner igen mig i din situation är för att jag hade samma problem, men jag hade som du en killkompis som fanns där och var kär i mig. Jag svek han flera gånger och gjorde han besviken och så sårad att när han talade om att han inte orkade mer och jag tappade han. Som vän först då märkte jag hur mycket han betydde för mig och vad jag kände, när man inte vakande på morgonen med ett sött sms längre, eller när man inte hade lika roligt på dagarna, och när man inte hade någon som man kunde prata med längre som man visste att man kunde lita på och prata om allt med. Vi är tillsammans nu men det tog ett tag innan det blev så för allt jag hade gjort mot honom, han visste inte om han skulle våga eller orka bli mer sårad av mig. Och vi hade inte kontakt på ca 6 månader för han orkade inte jag har varit nära på att mista han helt å hållet.
Jag säger inte att ni ska bli tillsammans men känn efter och ta vara på honom var lite snäll mot dig själv och gå små steg fram, låt tiden få avgöra vad som händer, efter man har varit med om det du har så vet jag att det inte är lätt men du måste ge dig själv en chans. Du kanske inte vet vad du känner för denna kille fören du går miste om han helt, och då kanske du inte kan göra något åt det.
Jag ville bara säga det och fråga lite jag hoppas att du inte tar det illa och att man kan få reda på hur det går. Även vad det är som är så underbart och speciellt med denna killkompisen, tycker verkligen att du ska ta vara på han. Låt inget hindra dig och ge det tid.
Fortsätt att skriv hur det går är väldigt intressant att få se hur det går och veta vad som händer!

2012-11-19 @ 14:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0