Monday AGAIN

Hej! :)
Ska börja med att svara på denna kommentar:
 
"Hej Linn! 
Jag har följt din blogg ett tag här och jag kunde inte låta bli att kommentera detta inlägg, för jag känner igen mig lite i dina situationer. 
Så jag måste få fråga dig lite! Vad är det som göra denna kille är så underbar och speciell, som du har skrivit i ett par inlägg? 
Men att du blockar han, såra han och gör han besviken? Vad skulle hända om du tog vara på honom och såg vad det gav för resultat. 
Om du bara gav han en chans att få komma in, och du fick känna efter lite själv. 
För när man läser din blogg så förstår man att du är rädd för att bli sårad, besviken, ledsen och ensam igen, När man läser din blogg så förstår man också att du har svårt att ta åt dig och att bli kär igen. Vilket inte är konstigt men låt inte det hindra dig! 
Men du jämför också han med ditt ex vilket inte är snällt mot denna killkompis, om nu dessa två killar inte är likadana. Du är 19 år Linn om jag har förstått rätt det kommer att komma fler gånger, som du kommer att bli sårad och besviken. Men det låter lite som att du inte vet vad du vill heller! 
Det jag menade med att jag känner igen mig i din situation är för att jag hade samma problem, men jag hade som du en killkompis som fanns där och var kär i mig. Jag svek han flera gånger och gjorde han besviken och så sårad att när han talade om att han inte orkade mer och jag tappade han. Som vän först då märkte jag hur mycket han betydde för mig och vad jag kände, när man inte vakande på morgonen med ett sött sms längre, eller när man inte hade lika roligt på dagarna, och när man inte hade någon som man kunde prata med längre som man visste att man kunde lita på och prata om allt med. Vi är tillsammans nu men det tog ett tag innan det blev så för allt jag hade gjort mot honom, han visste inte om han skulle våga eller orka bli mer sårad av mig. Och vi hade inte kontakt på ca 6 månader för han orkade inte jag har varit nära på att mista han helt å hållet. 
Jag säger inte att ni ska bli tillsammans men känn efter och ta vara på honom var lite snäll mot dig själv och gå små steg fram, låt tiden få avgöra vad som händer, efter man har varit med om det du har så vet jag att det inte är lätt men du måste ge dig själv en chans. Du kanske inte vet vad du känner för denna kille fören du går miste om han helt, och då kanske du inte kan göra något åt det. 
Jag ville bara säga det och fråga lite jag hoppas att du inte tar det illa och att man kan få reda på hur det går. Även vad det är som är så underbart och speciellt med denna killkompisen, tycker verkligen att du ska ta vara på han. Låt inget hindra dig och ge det tid. 
Fortsätt att skriv hur det går är väldigt intressant att få se hur det går och veta vad som händer!" 
 
Hejsan Sofia! 
Tack för kommentaren! Nej jag tar det absolut inte illa, bara glad att du skriver vad du tycker. Du har förstått hur det ligger till... Varför han är underbar? Jo det beror på att han alltid ställer upp och finns där, han är sjukt snäll och omtänksam, vill mig inget ont. Men han är för givmild, jag menar, han har gett mig en dator, ett halsband för 3600 kr, skickade 100 rosor till mig för 5500 kr osv...  Jag mår lika dåligt varje gång han ger mig nåt, har sagt till honom att jag INTE vill ha något alls! Men han lyssnar inte på mig. Jag blir så ledsen på honom, hatar när folk slösar massa pengar på mig! Jag sa till honom "Nu ger du mig inget mer, vill inte ha något! Och du köper ingen julklapp! OK??" Han tittar på mig och sedan liksom gör en min som avslöjar att det är för sent... Så ibland känns det som han vill köpa mig även om han påstår att det inte är så. Pratade med mamma igår och hon sa att han behandlar mig som jag är någon slags halvgud eller något, det blir för mycket för mig att bära om jag ska betyda så mycket för honom.
 
Han vill träffa mig varje helg, han jobbar hela veckorna, kör lastbil i Norge o Sverige. Men jag känner att jag inte vill ha för mycket tid med honom, ibland blir det för mycket. Innan han träffade mig jobbade han hela helgerna också, åkte ner till Tyskland och tillbaka. Vi träffades i oktober förra året för första gången. Han kände min kompis Linda och jag va hos henne o han kom dit. Han sa att han föll för mig som om han hoppat fallskärm utan fallskärm. Han va på mig redan då och jag tyckte han va sjukt jobbig. Sen träffa jag Tim och sen blev jag tillsammans med Linus. Vi hade ingen kontakt alls och det var liksom inget jag ens tänkte på eller brydde mig om. Sen när det tog slut mellan mig och Linus, jag mådde skit och tog kontakt med folk, skrev till honom på fb o fråga läget, sen ville han träffas.. 
 
Jag har aldrig känt något för honom och jag tycker det är väldigt jobbigt att han har så starka känslor för mig. Ja jag är rädd för att bli sårad och sviken ja, men jag vill inte ha något förhållande just nu, vill inte binda mig. Jag vill liksom bara ta det lugnt och leva för mig. Först när jag fixat jobb, körkort, bostad är jag mer redo. Jag vet att jag aldrig skulle känna så för honom som han känner för mig. Om jag varit intresserad av honom hade jag känt det för längesen. Jag har varit ärlig mot honom och sagt att jag inte är intresserad och att det bästa kanske är om vi bryter kontakten. 
 
Men jag vet inte hur jag ska göra, han menar att om han förlorar mig gör han sin farmor sällskap (hon är död). 
 
Får jag fråga dig en sak Sofia? Hur funkar det mellan er och hur kom du på hur du kände? Var det först när du förlorade honom du insåg att han betydde något för dig? 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej igen Linn!
Jo jag kan förstå att du kan tycka så och det är inget fel med det, med tanke på vad du har gått igenom. Men försök och inte se det som en dålig sak, nu vet jag inte vem killen är men om han är ärlig och uppriktig mot dig. Säger han att han inte försöker köpa dig på något sätt så har du dragit en vinst! Sen att priset är som det är killen har nog både smak och vissa krav när han köper saker, du betyder nog något speciellt för denna kille låter det som. Men jag tror nog inte att han tar dig för någon halv-gud, men han verkar vilja ta hand om dig och se till att du mår bra.
Ska vi prata om att vara redo för något? Okej vart sak jag börja… Efter mitt förhållande (innan Martin som det är nu.) Så var jag helt förstör litade inte på någon, tog inte åt mig vad folk sa var rädd som bara den att bli både sårad och sviken igen. Det tog ett litet tag innan Jag litade på Martin på det han gjorde och sa, men han har blivit sårad och sviken av mig under tiden vi sågs och träffades. Pga. Jag dansade med andra strulade med andra när Martin såg på, osv. men han försökte hålla ut försökte finnas där och så när jag behövde en riktig vän, nu jobbade inte Martin så som din killkompis gör så vi träffades rätt mycket. Hittade på saker och hade roligt, jag kände aldrig efter vad jag tyckte för han jag kände bara att jag aldrig ville ha en kille igen. Tills han inte orkade mer och gav upp slutade svara när man hörde av sig, och det blev tomt utan han, satte mig ner och funderade länge och kände efter och tänkte tillbaka. Jag var inte långt ifrån att mista Martin. Så svaret på din fråga Linn är: ja och det var dumt av mig jag borde inte varit så elak mot Martin och känt efter lite mer!
Jag kan bara ge dig lite tips Linn.
Tänk inte så mycket på dåtiden se framåt, när du är redo kan du aldrig veta. Jag tycker det är synd att han jobbar som han göra för du skulle behöva lite mer tid med honom, du behöver inte binda dig men låt inte din rädsla hindra dig för vad som kan hända. Ge det lite tid och släpp in han lite i taget samtidig som du känner efter själv, finns det möjlighet föra honom att vara ledig så hitta på något eller om han får ha med dig åka med honom! För om det skulle vara så att du begränsar honom för mycket så har du nog mist honom helt och är det du vill?
Ta små steg framåt och ta det som det bli Linn vem vet antingen så kanske det dykt upp någon känsla för denna kille eller så förbli ni vänner och jag tror att han kommer att förstå. Bara du sätter dig ner med honom och prata öga mot öga, och säger att du inte vill binda dig just nu men vi tar det som det blir med tiden!
Varför du inte känner något just nu Linn är för att du har ditt ex kvar i dig, vilket är helt försåtligt!
Är det något mer så skriv bara är glad om jag kan vara till hjälp.// Sofia

Svar: Hej Sofia!Jo du har rätt, men jag kommer vara rädd ett tag framåt... Vet att jag kan lita på denna killen och att han är ärlig mot mig, men det måste ju liksom "stämma". Han säger ju att han alltid kommer finnas där bara jag är ärlig, uppriktig och inte leker med honom. Han förlät mitt misstag, jag lekte med honom. Mått skit för det.. Men men. Jo han jobbar ju ständigt, jämt, han är aldrig hemma liksom, han bor i lastbilen hela veckorna.

Jag får ta det som det kommer, det har han sagt med "ta en dag i taget". Han har ju verkligen ett stort hjärta, men man blir ju inte kär i någon för det, man kan ju inte styra över vem man blir kär i. Känslor kan man inte styra över, men jag får väl försöka känna efter lite mer.

Och ska jag vara ärlig vill jag inte träffa honom mer, jag har sagt till honom det blir för mycket även om vi bara ses på helgerna. Det blir liksom för mycket av honom eller hur man ska uttrycka det.

Jo jag har mitt ex kvar i mig, vet liksom inte vad jag ska tro efter vad han gjort. Men det börjar släppa...

Hur länge har du och Martin varit tillsammans nu?

Tack så mycket för tips/hjälpen Sofia! Det uppskattar jag verkligen! <3 // Linn
linnzplace.blogg.se

2012-11-19 @ 23:00:03
Postat av: Sofia

Ingen fara Linn är det något du vill ha tips om så säg till.
Men akta så du inte mister han och skulle det börja gå åt det hållet, se då till och kämpa lite för att ha han kvar även om du tycker det är jobbigt att ha han där just nu! Gör inte samma misstag som jag Linn. Du kanske förlorar han helt istället och hur ska du gör om du ångrar dig?

Jag och Martin har varit tillsammans nu i 2 snart 3 år!

Om jag får säga en sak Linn så hade jag tagit vara på honom, varit lite försiktig och inte lekt med honom. Men testat och se hur det blir om ni blev lite mer än bara vänner! Känt efter hur det känns att ha han nära dig och så. Men släpp honom inte jag tror att du kommer ångra det sen och då är det nog försent! Det var nära för mig så jag vet.

Ta vara på det och dig// Sofia

Svar: Men det känns så sjukt jobbigt du vet, att han har känslor för mig och att jag inte vill såra honom och måste då begränsa mig själv. Jag vet inte hur det skulle kännas att förlora honom... både skönt men samtidigt inte.
Varit nära honom, jo jag har testat det, men känns inte alltid bra. Ibland får jag typ putta bort honom och säga "space!" typ..

Hur gammal är du Sofia?

Ta vara på dig också! // Linn
linnzplace.blogg.se

2012-11-20 @ 17:09:17
Postat av: Sofia

Du måste föresten tala hur det går och vad du bestämmer dig för att göra för mig.

Nyfiken!!!

// Sofia

2012-11-20 @ 17:30:31
Postat av: Sofia

Jag är 22år! Vågar du ta den risken att förlora honom?
Att du får putta bort han ibland är helt normalt Linn. Det kommer ge det lite tid bara och te det sakta! du har inte funderat på att ge han en ärlig chans? sätta dig ner med honom och prata, säg att du vill ta det försiktigt och sakta men att ni inte är tillsammans utan ni får se vart det leder till! om jag då får lova att uttala mig igen då! det låter lite som att du ändå vill se vad det leder till! men är rädd och vill inte bli sårad! jag kan ha helt fel, känner ju inte någon ut av er så jag kanske ska vara tyst!// Sofia

Svar: Okej :) Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra för vad jag än gör känns det fel liksom.. Är ju andra killar som är intresserade men ingen som intresserar mig. Vet inte om jag kan bygga en framtid med denna killen, jag tänker ju liksom framåt också och han är dålig på att ta hand om sig själv. Han röker, äter dåligt, sover knappt och jobbar jämt.. hur kommer han må sen då? Jag har sagt till honom o skärpa sig, men inte mycket han kan göra.

Sen har man ju liksom en bild i skallen på hur man vill att ens drömkille ser ut och ska vara, fast han finns nog inte att hitta ett verkligt exemplar av. Sen om jag ger honom en ärlig chans så tror jag inte jag kan vara seriös eller särskilt trogen.
//Linn
linnzplace.blogg.se

2012-11-20 @ 18:32:55
Postat av: Sofia

Framtiden är ju något man prata med varandra och kommer fram till något, med tiden så kanske han ändrar han på sig.
vet du exakt hur mycket han jobbade, sov, rökade, osv. innan jämfört med nu?
Dröm-killen finns bara i drömmar du kommer tyvärr aldrig hitta honom!
om du ger han en ärlig chans så få du ge dig själv också och försöka. varför skulle du inte kunna vara det för Linn?

Tycker att ni ska sätta er och prata om det. ni har inget att förlora testa och se vad det kan leda till!

När jag och Martin gjorde ett försök var jag inne på att det skulle skita sig, pga Martin jobbade borta i 3 veckor och sen var han hemma 1 vecka men efter ett tag så bytte han jobb. Denna kollen kanske gör likadant, man kan inte säga hur det kommer att bli!

Vill du ha min åsikt jag var nästan lika osäker och rädd men ge det ett försök! antingen går det eller så går det inte.

// Sofia

Svar: Jo precis, jag har varit mer öppen nu osv.. Men han känns inte rätt helt enkelt, känns bara fel...! Usch.
Jo han har sagt att han ska byta jobb framöver. Igår sa han att han älskar mig.. flera gånger, asså han är helt nere i mig och jag känner inte alls likadant så känns bara meningslöst att försöka du vet.

Ja, har du helt rätt i.

//Linn
linnzplace.blogg.se

2012-11-20 @ 20:18:08
Postat av: Sofia

Linn du gör som du vill, helt klart men vad menar du att inte känns helt rätt? Vad har det gått? 3 dagar för att ge det en ärlig chans få det gå mer tid, ta inga förhastiga beslut.
Han kanske är helt nere i dig men ta det inte som något negativt, Ge det lite tid bara Linn.
han har väl inte ens varit hemma än eller? Han kanske inte känns helt rätt pga. du har ditt ex kvar i tankarna, där ha du kanske en förklaring till att det känns meningslöst.

//Sofia

2012-11-23 @ 00:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0