Whole week

Dagen började bra, jobbet ringde o väckte mig så ska jobba på måndag. Lotte som ringde o hon ba "klockan är halv elva, dags o gå upp!" Haha sen mötte jag henne i affären o hon ba "Jaså du har vaknat till liv nu?" Jag ba "Aaah.." *smile*. 
 
Har aldrig åkt så många mil innan som jag har denna veckan. Åkt närmare 300 mil, varit i halva Sverige samt i Norge, i Oslo. Man kan ju titta på film, va inne på datan, spela på mobilen osv medan man åker. Det har varit jävligt drygt ibland, men kul att se nya ställen, helt klart! Men blir ju inte mycket fysisk aktivitet. Det jobbigaste med att åka lastbil är att man inte kan gå på toa när man vill. Antingen får man stanna vid nästa mack eller gå ut o pinka. 
 
Klas fick smuggla in mig i Göteborgs hamn, jag får egentligen inte åka med in där, han ba "göm dig!" Jag ba "vaaar?" Han ba "bakom stolen!" Så jag kröp ihop bakom stolen o la jackan över huvudet xD Voila, helt osynlig!
 
På tal om annat, Freddan aka Fredrik har skrivit till mig på fb! Ni vet han jag strula med framför ögonen på Klas, som då körde iväg med bilen när han druckit.. Han fråga hur jag mår, tror jag skiter i o svara. 
 
Vintern har ju kommit med, äntligen! Massa snö :) När vi va i Enköping i förrgår snöade det och va minusgrader. Då kom Janne o Yngve (Klas arbetskollegor) o gjorde oss sällskap, så vi satt o tjata en stund. Men igår va det så sjukt segt för när vi kom till ett ställe där vi skulle bli lastade fick vi vänta i flera timmar bara för dom inte förberett något. Det var nämligen parfymer vi skulle frakta så det var extra noga eftersom dom är dyra.
 
Ska tatuera mig idag eller imorgon, han ringde och sa att han kanske inte kunde imorgon, vilket vi bestämt. Han kunde ju ringt tidigare! Så hade jag sluppit tacka nej till jobb imorgon... Blir en ros på nedre delen av magen, alltid velat ha nåt där. Sen framöver ska jag göra en text jag tycker om på revbenen typ, kommer kännas! Men totally worth it.
 
Får se hur de bliiiir ;) Som ni ser har jag äntligen bytt header, va på tiden, huh? 
 
Lite bilder från veckan: 
Här tillverkas öl <3
 
Snö i Enköping..
 
The trucks in the snow.
 
Tunnel. Många tunnlar i Norge!
 
Trafik påväg ut från Oslo, vi påväg in.
 
En bulk (megafet truck) som sätter på en container på chassit.
 
Såhär glad blev Klas när vi kom fram några minuter försent och fick därmed stanna över natten i Oslo...
 
Klasbollen!
 
Kladdade på en fejktattoo med eyeliner, men ska ju va i färg. 
 
Kladd.. tänk den i färg o en FIN ros.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0