Ledsamt

Mådde bättre i fredags kväll, eller ah slutade spy galla och fick äntligen i mig lite vätska o bröd. Klas sa att om det inte blivit bättre hade han kört in mig. Jag hade ju inte fått i mig vätska på 2 dagar och är väl 3 dagar man klarar sig utan? Aja men sen när illamåendet lagt sig kände jag hur ont det gjorde i kroppen. Vet inte vad som flög i mig, om kroppen sa ifrån eller vad de va..
 
Mötte chefen idag och hon frågade om jag var bättre och om jag får magsjuka ofta eftersom sist jag var sjuk spydde jag också. Men vafan innan jag jobbade där har jag inte spytt på 10 år.. av sjuklig orsak. 
 
I lördags var vi hemma hos Klas faster Anna hela dagen och umgicks med hennes familj och åt god mat. Anna tyckte jag såg pigg ut jämfört med när hon ser mig på jobbet "för då ser du ut som 7 svåra år" sa hon. Hon ska ju köra mig till kiropraktorn på onsdag så får vi se om de kan få bukt på mitt höft/knä problem. Gulligt av henne att boka tid åt mig och köra dit mig! Tusen tack <3 
 
Igår var mamma och min bror Linus och hälsade på. Han är sååå jobbig... Klagar på ALLT, gnäller och är oseriös. Nä usch vad jobbigt. Blev sjukt irriterad när de kom och jag öppnade dörren då jag såg hur Linus gick och pekade på tomten och påpekade hur fult det var liksom och mamma flinade. Kändes som de hånade hur vi har det. Är ju inte så att vi är pensionärer som är hemma 24/7 som har tiden att pilla i trädgården hela dagarna som typ resten av gatan. Jag och Klas har ju sagt det att där vi bor ser helt förfallet ut om man jämför med resten av kvarteret! Så därmed menar Klas att huset inte kan vara värt 2 miljoner. Men en besiktnigsman kostar ju 13 500 kr!!! Har ingen lust att lägga så mycket pengar för att få reda på vad huset egentligen är värt...
 
Vi hälsade på morfar sen och han blev så glad att få träffa Linus. Han pratar ofta om honom så det uppskattades. Morfar har svårt att äta, är rosslig och ser inte pigg ut. Stackaren! :( Jag ska besöka morfar snart igen och prata med honom. 
 
Mamma berättade att Tibby (hunden jag fick när jag var 9 som bor hos mina föräldrar) inte mår bra. Att han lade sig lite här och var och var trött och att min syster Lowe misstänkte öroninflammation. Så jag skickade med antibiotika som jag fick för min katt Mollys ben som även är för hundar och fick höra att Tibby mår bättre idag och är piggare, vilket var en stor lättnad. Blir orolig för min lilla plutt <3 Tur att Lowe tar så väl hand om honom! Bara att veta att han har det bra är en lättnad, såhär på ålderns dag. Han fyller 13 i år. 
 
Sov dåligt inatt, hade någon konstig dröm om att chefen tyckte jag så trött ut, gjorde ett dåligt jobb osv och att gruppledarna var sura på mig och sa att jag inte får ledigt på onsdag och hela jobbets lokaler var som ett stup, helt fel lutning liksom så jag hängde i diskbänken för att inte falla längre ner i korridoren. Så var ju väldigt roligt att vakna imorse och tro att alla hatar en.
 
Så kommer man hem och hittar brev från tingsrätten i Oslo i brevlådan och sliter upp dem och ser att Klas är dömd till att betala 18 000 norska kronor, betalar han inte får han sitta 36 dagar i fängelse och uppe på det så ska han betala sakkostnader för 1000 kr norska till...! Nä fyfan, ytterligare ett slag i magen. Så det blir 20 837,40 svenska kronor. En jävligt onödig summa tycker jag, vi är ju inte gjorda av pengar precis. Nä usch blir så less på allt! 
 
Såhär känner jag just nu, zombien som sitter och äter på mig är alla myndigheter som vill ha pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0