Från fjärilar i magen till kniven i hjärtat.

Hejsan!
Hundra år sedan jag bloggade, och den nya bloggen "Krooneri" jag skapade på nattstad.se finns inte mer, kommer inte ihåg om jag tog bort den eller vad som hände. Men jag känner för att skriva av mig just nu, så gör det här där jag KAN och har även lagt in en roligare header här nu. 
 
Jo det är nämligen såhär att jag upptäckte för någon vecka sedan att min pojkvän Klas hade skrivit med en annan tjej på Facebook där han skrev till henne hur vacker hon var, att han skulle komma och ta hand om henne, att hon var snygg, osv. Denna tjej beklagade sig för honom om hur dåligt hon mådde, att hon svimmat flera gånger, att hon hade lunginflammation, körtelfeber, åkt ambulans och allt vad det var. Hon skrev också att hon inte hade råd med medicinen hon behövde... Varpå han frågar om hon har Swich, det har hon skriver hon och skickar sitt nummer till honom och han skriver att han fört över pengar till henne, hon tackar så mycket. När jag sitter och läser deras konveration sitter Klas ute på balkongen och röker. Han kommer in och ser mig läsa och säger "Jag visste det!!" med hög röst. Jag är givetvis helt jävla förstörd och skriker "DRA ÅT HELVETE!!!" Jag springer ner för trappan med gråten i halsen och går en snabb promenad med hunden där jag funderar på vad fan han gjort mot mig. 
 
Jag kommer hem igen och märker att han har åkt iväg med bilen, jag ringer min syster och pratar med henne om vad som hänt och efter ett tag kommer han tillbaka. Vi pratar och han förklarar att den här tjejen han skrivit med inte finns på riktigt, han säger att hans kompis skapade hennes Facebook för att se vem som var inne på hans Facebook då han fått aviseringar på mobilen att någon loggat in. Jag skriker att jag inte gjort det och ifrågasätter det han säger då det låter som en "cover up story". Men han menar att det är sant, han bad sin kompis skapa hennes Facebook så han kunde skriva med någon och se om jag då såg det vilket bekräftade att jag snokat i hans Facebook. 
 
Jag visste inte vad jag skulle tro, det han sa lät helt jävla sjukt, så gör man inte mot någon! Jag snokade på hennes Facebook och ser att hon har inlägg från år 2011. Man kan fan inte göra en Facebook och skriva inlägg BAKÅT i tiden. Hon har även massvis med bilder på sig själv och hennes 2 barn. Jag kollar även upp henne på upplysning.se och birthday.com vilket bekräftar att människan finns på riktigt. Jag säger till Klas att hon finns på riktigt och han menar på att det visste han inte och att han känner sig jättedum. Jag frågar om han skickat pengar till henne och han säger att nej det har han inte, han har inte haft några pengar att skicka. Jag ifrågasätter varför hon då inte ifrågassatte varför hon inte fick några pengar? 
 
Jag snokar vidare vilket jag hade all rätt i världen att göra. Jag loggar in på hans bank och kollar de överföringar han har gjort. Jag hittar 2 okända nummer som jag inte hittar vem de tillhör. Jag ringer upp, på ena numret svarar Klas kompis Marcus. Så då kunde jag stryka det. På det andra numret får jag inget svar. Jag ringer dagen efter och en tjej svarar "Hallå?" jag lägger på. Jag söker på det här numret överallt på internet men får inte fram något. Efter några dagar så har någon kommenterat på hitta.se att det tillhör tjejen Klas skrev med. Jag fruktar det värsta, konfronterar honom med det och han svarar "man hade lika gärna kunnat skriva att det var jultomten!" Jag säger "Varför i helvete skulle någon skriva just HENNES namn av alla jävla människor det finns?!?" 
 
Tiden går och jag förstår fortfarande inte vad jag ska tro. Jag vet inte hur många gånger jag frågar Klas vems nummer det är, han säger att han inte vet och att jag ska släppa det. Jag säger att "man kan väl fan inte föra över pengar till någon man inte vet vem det är???" 
 
En eftermiddag så ska jag fråga min syster en sak på Skype, jag ser att Klas är automatiskt inloggad och ser att han haft flera konversationer med utländska tjejer på engelska. Jag tittar igenom vad de skrivit och ser att han har sänt flera nakenbilder på sig själv till en av dem. Till en annan har han skrivit att han drack vin med en kollega och jag satt jämte honom då, han hade skickat en bild på vinglaset framför honom så jag vet exakt när det var. Han kallade tjejerna för "baby", det han brukar kalla MIG. Jag blev helt jävla förstörd, ringde upp honom på en gång och sa "det är slut nu, du kan dra åt helvete!!" och jag vet inte allt vad jag kallade honom... 
 
Han kommer hem och ska packa väskan och dra. Jag frågar om han inte ens ska prata med mig, han säger "men du vill ju att jag ska dra åt helvete." Jag hatade honom för det han gjort men samtidigt ville jag inte att han skulle sticka. Dagarna efter allt detta hände har jag gråtit sönder, varit helt förstörd och frågat mig själv hur i helvete han kunde göra så mot mig. Vi som var FÖRLOVADE, betydde inte det något för honom????
 
Tankarna om vem numret verkligen tillhörde snurrade runt i mitt huvud. Jag kom på häromdagen att jag kan ju skriva in numret på MIN Swich och se vems det är! Man ser ju alltid namnet på personen innan man genomför betalningen. Jag knappade in numret och hennes namn dök upp på skärmen. Jag kände hur mitt hjärta krossades i miljontals bitar. Han hade ljugit för mig om det OCKSÅ. Jag grät och grät och efter en stund tog jag bilen och körde iväg, parkerade den i stan och där satt jag i bilen och bara stirrade framför mig... 
 
Kände mig så jävla tom och sårad, besviken och ledsen, förtvivlad och lurad, heartbroken och illamående. Kände hur jävla ont det gjorde i mig och hur mycket jag hatade honom för det han gjort mot mig. Jag satt där i bilen i timtal, åkte tillslut hem och var hemma vid två-tiden på natten. Han låg i sängen, jag gick och lade mig på soffan. Sov inte en blund den natten och jobbade hela dagen efter, kände mig som en jävla zombie på jobbet. 
 
Dagarna efter har vi varit nära att gå skilda vägar flera gånger, jag har känt att det kanske är bäst då han har förstört mitt förtroende för honom och tron på att han verkligen älskar mig. Men samtidigt känns det fruktansvärt svårt då vi varit tillsammans i snart 3 år, vi har byggt upp mycket tillsammans, vi har massor saker ihop, t.ex. bostad, bil, abonnemang, husdjur, osv osv. Jag kan inte bo kvar där vi bor nu om vi gör slut. Det är skitsvårt att hitta bostäder här i Kungsbacka, framförallt när man har husdjur! Och nu menar jag hyresrätter, har fan inte råd att köpa mig en bostad. 
 
Ja vet inte hur jag ska göra ärligt talat. Jag vet att jag förtjänar bättre, ingen förtjänar det jag gått igenom, Värsta var att det var flera TUSEN kronor hon fick.... Jag vet inte om jag kommer kunna lita på honom igen. Spelar ingen roll att han tatuerade in mitt namn i ett hjärta på bröstet, att jag fått lösenordet till hans telefon och hans Swich, att han lovat att aldrig göra om det, att han ska visa att det är mig han älskar osv. Känns som han har förstört oss helt och hållet. Detta var det SISTA jag trodde han skulle göra mot mig, har alltid kunnat lita på honom annars. Gör man verkligen såhär mot någon man älskar?
 

Jag mår så jävla dåligt just nu, känner ett illamående i magen och gråten är aldrig långt borta, har knappt ätit, orkar liksom inte leva typ, känner sådan enorm smärta inombords. Ska jag gå vidare eller stanna kvar? Han förtjänar att förlora mig känner jag... 
 
Jag var så lycklig.. På denna bild ser man verkligen hur mitt ansikte lyser upp av lycka... </3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Linn!
Det var inte roligt att läsa din blogg denna gången även om det var roligt att du har börjat skriva igen.
Ni har så mycket tillsammans och det är ju inte så att han har hoppat i säng med någon det hade ju varit ännu värre faktiskt!
Ni kan ju ändå rädda det jag tycker att ni ska sätta er ner och prata lyssna på varandra, eftersom ni snart har varit tillsammans i 3 år och ni har ju säkert gått igenom massa saker tillsammans under dom åren du kan få den lyckan i dig igen men du måste bara låta han försöka ge dig den! Men du ska bara ge han en chans inte 2 eller 3, låt han få förklara sina misstag och se vart det leder till ni har ju ändå 3 år snart som du skriver, gör han nu om detta är han inte värd dig. Men man ska alltid ge varandra en ny chans tänk på vad ni kan gå miste om, vad ni har gjort och vad ni har tillsammans!
Hade jag varit du Linn (vilket jag inte är) men om jag hade sagt att ”Du får en chans slösar du den kan du dra!” Sen hade jag tagit små steg i taget så han får byggt upp självklart tillsammans med min hjälp eftersom det är en framtid till oss! Hoppas jag var till någon hjälp och att ni löser detta för ni ser väldigt söta och mysiga ut tillsammans
// Johanna

2015-09-01 @ 07:20:35
Postat av: Sofia

Linn!
Du måste se det från flera sidor du skriver (det sista du trodde om han!) tänk på det ni har lyssna på vad han har att säga, om han har något att säga!
Men det är så att vi alla begår misstag det kunde ha varit värre, som det var för mig min kille var otrogen låg med min bästa vän lovade att inte göra om det men gjorde det igen och igen!
Din underbara kille (som han verkar vara) har SKRIVIT med andra tjejer och skickat pengar till en av dom samt skickat nakenbild (inte okej men han har inte varit i samma säng som henne). Det är bara en liten sak om man ska jämföra!
Ta vara på det ni har och försök att lösa saken för ni ser helt otroligt underbara ut tillsammans! (bara lite avis på dig) Jag hoppas att du ger han en chans till att få visa vad du betyder och att ni tar vara på varandra. Det är klart att du mår skit över en sådan sak men be han få förklara sig och ta små nya steg tillsammans. Så jag säger STANNA KVAR!!! Och reda ut det försök att gå vidare med honom i handen och lyssna på varandra! Ni har ändå 3 år och vad jag ser i din text finns det än hopp.

2015-09-01 @ 07:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0