Don't tell me to stop crying if you don't know how I feel inside

I förrgår upptäckte jag att ett okänt namn "Segpay.eu/BEL" dragit pengar från mitt konto. Jag frågade Klas om han visste vad det var men han nekade. Senare på kvällen tog jag kontakt med dem via deras live-chatt, är nåt amerikanskt, allt är på engelska. Jag frågade dem varför de dragit pengar från mitt konto och de bad om mitt kortnummer. De frågade om jag var Klas, jag svarade nej och skrev mitt namn men skrev att han är min pojkvän. De länkade den sida där kortet använts, jag öppnar den och får upp en sex/dejtingsida på engelska. Jag blir alldeles kall inombords och illamående. Jag ber dem avsluta allt som står på mitt kortnummer. De skrev att ett bekräftelsemejl skickats till Klas mejl, mejlen han angett...
 
Tankarna snurrade kring varför i helvete han använt mitt kort till en sådan sida!? Utnyttjat mig så?? Jag blev så ledsen. Jag kände bara att nu räcker det. Man snor inte någons kortnummer till sin egen fördel. 
 
Jag frågade Klas om detta var sant, men han påstod att han inte visste någonting om det. Han påminde mig om att han aldrig mer ska ljuga för mig. Jag ifrågasatte flertalet gånger VARFÖR, varför det var mitt kortnummer i HANS namn!?!?! Han menar att mitt kortnummer kan ha autosparats och när han fyllde i sitt namn kollade han inte vems kortnummer det var, att han kunde vara skyldig och bad så hemskt mycket om ursäkt. Jag frågade varför ens ange ett kortnummer på en sådan sida? Han sa att man var tvungen att göra det för att bli medlem. Varför ens bli medlem? Hur många sidor har han varit medlem på egentligen???
 
Jag är mycket väl medveten om att Klas inte varit otrogen, men allt han gjort äter upp mig inifrån. Visst om det bara varit en grej, att han skrivit med en tjej för lite uppmärksamhet men sedan kommit på sig själv att det var fel av honom, erkänt för mig och bett om ursäkt. Men nu är det flera saker. Jag hittade grej efter grej, när jag trodde jag sett allt hittade jag mer. Det gjorde bara mer ont för varje gång. Man kan kalla det för "psykisk otrohet" tydigen. Han var i en annan värd, aktiv på sociala medier där han skrev med andra, skickade och tog emot bilder från andra, skickade pengar till en tjej, gav fina komplimanger till andra och flörtiga kommentarer. Samtidigt som han befann sig i denna värld var han i verkliga livet med mig, som var fullt omedveten om vad som pågick bakom min rygg. 
 
Det var bara en kort sammanfattning. Kan tillägga jag grät och grät utan att han ens verkade bry sig. Först när han insåg att han var på väg att gå miste om mig då går det bra att tala sanning och göra allt för att jag ska stanna kvar. Ni får tycka jag är löjlig eller att jag inte förtjänar honom, men jag känner snarare tvärtom. Jag hade aldrig i mitt liv ens kunnat tänka tanken att göra så mot honom. Jag har varit en väldigt bra flickvän mot honom, alltid funnits där, ställt upp och gjort mycket utan att få något tillbaka. Jag vet att han inte legat med någon annan, men det han gjort har tagit väldigt hårt på mig. Hade det inte varit för att han kämpat så som han gjort för att få mig att stanna kvar hade det varit slut för länge sedan. 
 
Jag går fortfarande varje dag med en olustkänsla, funderar på vad jag verkligen vill. Jag vill absolut inte leka med hans känslor!! Jag försöker ge honom en ärlig chans. Det gör så ont inombords hela tiden och jag vet inte när det kommer försvinna. Han ber mig släppa in honom och låta honom ta bort smärtan. Han har lovat att aldrig såra mig igen. På nåt sätt är det som jag försöker skydda mig själv, är rädd för att bli sårad igen. 
 
Jag funderar fortfarande på det med mitt kort. Är det han säger sant? Varför skulle han göra så mot mig? Hur kommer det sig att de fick mitt kortnummer men hans namn och mejl? Han måste ju medvetet ha registrerat sig..? Jag frågade mig själv om jag verkligen kan lita på det han säger. Dagen efter den upptäckten var det närmare slutet än någonsin för oss. Han slängde fram svarta sop-säckar och sade at jag kunde lägga mina kläder i dem, han sade att han skulle ta fram flyttkartongerna.. 
 
Just nu känner jag mig bara så ledsen på alltihopa... Vilken soppa.
 
Det som också är väldigt jobbigt för mig är att min familj hatar Klas för det han gjort mot mig, speciellt min pappa. Pappa hade sagt till mamma att han skulle komma och "hämta hem mig" och att Klas inte är välkommen mer till dem. Min pappa har ett väldigt hett temprament och blir han osams med någon så förblir det oftast så. Jag vill inte att min relation till min far ska bli förstörd om jag stannar med Klas. Jag vill inte att min familj ska vända sig mot mig för att de tycker jag gör ett felaktigt val. 
 
Jag ställer mig frågan om allt går att reparera. Klas visar verkligen att han är villig att göra vad som helst. Han slutade röka idag för vår skull. Har varit på honom om det i 3 år. Han bara la av. Han lagade jättegod gryta idag, tände ljus och tog disken. Han frågade om jag ville ha choklad, hämtade kaffe till mig och masserade mig. Han är helt förändrad, jag känner inte igen honom. Känns väldigt konstigt samtidigt som man känner att "det är en sådan här pojkvän jag vill ha!" Han kallar mig för fina saker hela tiden, säger flera gånger dagligen vad han känner för mig, han diskar, lagar mat, går ut med hunden, tappar upp bad till mig med tända ljus. Han säger att han är medveten om att han inte varit en bra pojkvän förut och att han vill ändra på det. Han ber mig att ge oss tid. Jag ser på honom att han verkligen är ledsen och ångerfull och att han vill få detta att fungera igen.
 
 
Blommor jag fick av honom häromdagen. 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Linn det är väl du som ska leva med Klas? du ser ju att hann verkligen anstränger sig, ge det ett go och se vad det leder till! jag tror nog att verkligen menar det han säger till dig och gör, han inser nog att han har gjort fel. Låt det inte gå för länge och hur tror du att det kommer att bli när du mister han? Så som du skriver kommer det nog vara något i ditt liv som kommer saknas rätt länge!
Det är ditt liv så du gör dina val låt ingen påverka dina val typ vänner någon i familjen eller arbetskamrater! för det kan bli fel val och det är du som får leva med det, inte dom så känn efter hur mycket du inte vill ha honom och hur mycket du vill ha honom nära dig och hur han är mot dig nu. om du gillar det eller inte, man kan göra fel men måste vara modig och erkänna dom samt rätta till dom. Man kan rätta till saker i efterhand jag vet, Levande exempel. ta vara på han Linn han försöker och det kan bli väldigt bra bättre än vad det du tror kanske, jag vet vad jag hade gjort om någon av mina killar hade vågat det han vågar! Kram

2015-09-15 @ 19:09:29
Postat av: Johanna

Jag tycker att du ska ta åt dig Linn av det han gör, låt han komma in igen och försök tillsammans. Börja lita på han lite i taget och försök bygg upp det igen du har ju ändå känslorna kvar för honom annars hade du inte tagit åt dig det lilla du har gjort nu! Men det blir lätt att man går och funderar och tänker när man försöker själv på egen hand, älskar honom gör du fortfarande men du är osäker för du låter han inte komma in och du litar inte på honom! Man slutar inte älska någon oavsätt vad man gör på 1-2 veckor, när man har haft ett forhållande som ni Linn! Jag säger bara lite tips och råd sen är valet ditt men jag tycker och jag skulle ha gjort ett försök tagit åt mig samt öppnat mig igen om en kille gör som din Linn, du kanske tycker det är jobbigt men vad kommer du tycka när du inte har han där? Vad kommer du känna? Just nu kanske du inte tycker det men det verkar som att du har en kille som verkligen älskar dig och verkar vara en underbara kille med lite små fel som han själv är villig att ändra på. Du kommer säkert att få det bättre och bra igen med han utan att ångra dig! Tänk inte så mycket på vad han har gjort utan vad han och du kan göra försök att tvätta bort det som har hänt, och gör något med varandra försök å släpp allt runt om kring. Be han ta ledigt och lägg undan allt som har med kontakt att göra och åk bort! Se vart det leder till Linn du har möjligheten och du har inget att förlora vad jag kan läsa om här! Lycka till tjejen och kasta inte den guld pojken di en gång hittade finns inte många av dom nämligen.

2015-09-21 @ 12:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0