Sista droppen.

Tack för era fina kommentarer! ♥ Det värmer.
 
Stämningen mellan mig och Klas har varit väldigt spänd på sista tiden, jag har inte velat släppa honom nära pga det han gjort. Natten till i lördags hade han somnat på soffan, jag passade på att kolla hans mobil eftersom jag inte litade på honom. Jag kollar hans sms, telefonsamtal, mejl och sedan går jag in på hans bilder där jag hittar en mapp med "raderade bilder". Tydligen måste man ta bort bilder 2 ggr på en Iphone för att de ska försvinna permanent. Det låg 79 st raderade bilder i denna mapp. Jag tittar på bilderna och hittar mängder med nakna tjejer, vissa är helt nakna, andra visar brösten, vissa röven... Det fanns även nakenbilder på Klas. Han hade även tagit screenshot på en dejtingsida, på hans profil på den sidan. 
 
Jag går till datorn och skriver in sidans webbadress, adressen kommer upp automatiskt när jag börjar skriva, jag trycker på enter och kommer rakt in på Klas profil på sidan. Han var alltså inloggad. Han hade skrivit i infon om sig själv att han hette Klas, var en kille på 28 år som sökte efter någon att ha skoj med och att man gärna fick skriva till honom. Jag går in på hans konversationer där han skrivit till flera tjejer. Till vissa att dom är sexiga, skrivit hej och frågat andra om de vill hitta på nåt skoj. Tjejerna han frågat just om de ville ha lite skoj hade väldigt avklädda profilbilder. Han hade alltså sökt efter sexuella kontakter.
 
Jag kände bara att "nu räcker det!". Jag loggar in på Facebook och ändrar relationsstatusen till "singel". Jag ringer min syster (klockan är 3 på natten) hon är vaken och svarar. Jag säger att jag åker till dem. Hon bor hemma med resten av min familj. Jag packar ihop lite grejer, tar med mig hunden, sticker med bilen och kör de 12 milen det är hem till mina föräldrar medan Klas sover på soffan. Jag kände sådan vrede, var så förbannad, ledsen och förstörd.
 
Han sa att han hade raderat ALLA dejtingsidor. Sista veckan jag gått och ältat allt som hänt har han sagt saker som "ska du sluta?" jag ba "nej." han ba "bra, då är du själv imorgon.". Han har sagt att det inte är någon idé att ha något förhållande om en - JAG - går och ältar samma sak om och om igen. Men vad fan tror han? Jag var/är helt jävla förstörd. 
 
Han ringer mig dagen efter och ifrågasätter varför jag bara stack. Jag sa "det är slut nu, jag tar inte mer av din skit!". Han sa "ha ett bra liv!" 
 
Han ringer och sms:ar flera gånger under lördagen, jag hade nämligen råkat få med mig nyckeln till lastbilen, den låg i bilen. Han kräver att Jonas (hans arbetsgivare) måste ha den. Jag ignorerar honom men ville inte ha mer tjafs så jag tänkte åka och lämna den men min lillebror erbjöd sig köra den långa vägen till Kungsbacka för att jag inte sovit på hela natten. Vi sätter oss i bilen och åker. 
 
När vi kommer fram går jag in i lägenheten, lägger nycklarna på hallbordet och är på väg ut igen när han kommer ner och ber mig komma in igen. Jag går tillslut med på det. Han erkänner att han burit sig jävligt dumt åt, ber om en chans till, säger att han inte kan leva utan mig, osv. Han är ledsen, jag blir ledsen men jag är hård och säger "man gör inte som du gjorde om man är i ett förhållande." och "om du verkligen älskat mig mer än allt hade du aldrig gjort såhär mot mig, mot oss. Du hade inte tagit den risken." jag sa också att han inte varit rädd om det han hade, om allt vi byggt upp. Vår fina lägenhet vi hade tillsammans, alla saker, våra underbara djur. Vi pratade i typ en timme medan stackars lillbrorsan väntade i bilen. 
 
När vi ska åka igen säger Klas "om jag var ni skulle jag inte åka i den bilen.". Det visar sig att bilen blivit avställd pga av att försäkringen inte var betald. Han säger att ingen av oss haft körkort i 2 år och om något händer åker vi på det, så han säger det är bättre han kör så han får göra det. Linus satt fram med Klas och jag satt i baksätet. Tystnaden var smärtsam, stämningen i bilen var horribel... Jag försökte prata lite med dem, frågade om Linus ville ha någon mat, pratade lite om nyheter, satte på musik..
 
Jag var fruktansvärt trött eftersom jag inte sovit på jag vet inte hur många timmar. Jag lade mig ner i baksätet på bilen. Efter en stund känner jag hur vi skarpt svänger till höger och jag åker åt vänster, bilen stannar tvärt, Klas rusar ut och ställer sig vid diket. Jag ba "vad gör han?!" min bror svarade "han spyr." 
 
Klas mådde alltså så illa eftersom han var på väg att förlora mig att han kräktes. Jag har också gått och mått jätteilla och det har känts som jag ska spy men har inte gjort det. Färden fortsätter efter en stund och när vi är framme går min bror ur bilen och bär med min väska in. Klas och jag sitter kvar och pratar. Han gråter, han säger att han älskar mig så jävla mycket, inte kan leva utan mig, att han ångrar det han gjort som fan, han kramar mig hårt och gråter och säger "jag vill inte förlora dig Linn!" Har aldrig sett honom så ledsen och förstörd. Han är en sådan man som aldrig gråter.. 
 
Jag säger till honom att jag hoppas han hittar någon han inte gör såhär mot, att han ska ta hand om sig, att man inte gör så mot någon man älskar. Han skriker "SLUTA!" Han ber om en enda liten chans att få visa för mig att jag kan lita på honom igen, han bönar och ber om denna chans. Han säger att utan mig är inte livet värt att leva, att han ska åka hem och ta Citodon och vin, att han kollat när tågen kör förbi - "jag mår så dåligt- snacket". Jag säger att jag ska fundera på det och vi skiljs åt. Jag ber honom lova att han ska köra försiktigt. Det lovade han.
 
Jag är fortfarande hemma hos mina föräldrar, inte sett honom sedan i söndags. Han har ringt varje dag, skickat långa kärlekstexter på sms. Han skriver saker som att han aldrig kommer sluta älska mig, ber om en enda liten chans, han säger att "då kan ju de 2,5 åren vi haft tillsammans inte betytt lika mycket för dig" varpå jag försöker förklara för honom att mitt hjärta är helt söndertrasat. 
 
Jag har funderat sista dagarna på hur jag ska göra och det lutar mest åt att lämna honom, säga upp hela mitt liv i Kungsbacka... Jag har ringt och sagt upp internet, larmet, osv. ALLT står ju på mig. Det har också varit väldigt jobbigt för mig, Klas ekonomiska situation. Han har skulder och kan inte stå på något, dålig på att hålla i pengar. 
 
Det är som att välja mellan pest eller kolera, vad jag än väljer så kommer det bli oerhört tufft för mig. Lämna hela mitt vuxenliv eller gå tillbaka till en relation där jag inte kommer kunna lita fullt ut på honom och det han gjort har satt sina spår i mig. Bilderna på nakna tjejer och på honom själv ploppar upp i huvudet, texterna, lögnerna, alla pengar han skickade till en tjej som han blånekade att han gjort, allt som gick ut över mig, sveket, smärtan... Jag kommer aldrig kunna lägga allt bakom mig.
 
Största rädslan just nu är smärtan jag kommer känna när jag släpper honom helt och hållet. 
 
Han var mitt allt, det jag såg upp till, ville vara nära, ville ta hand om, värna om, jag vårdade vår kärlek ömt men fick inte samma behandling tillbaka. 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Genom att läsa det du skriver Linn, tycker jag att det är synd att du inte ger han den chansen med tanke på det ni har och hade!
Du ger upp för lätt visa han att det betydde något och ge det en chans Linn du vet ju med dig. Och det skriver du ju själv kommer ju göra ont att lämna han! Ge det ett försök ni är ju det perfekta paret❤️

2015-09-02 @ 21:29:52
Postat av: Johanna

Linn! Du kan ju ibte göra så mot dig eller han, han visar ju ändå något med tanke på att han gör som han gör! Fan sätt er och prata med varandra ge det ett försök och se vad det leder till, det kommer du annars att ångra. Jag lovar har varit där själv så jag vet vad jag gick miste om! Och när man kollar på bilderna så är ni ju helt undrbara tillsammans det perfekta paret så himla finna! Ge killen din en chans för dig och för er! Ställ som krav att du ska sköta en ekonomiska biten och ställ lite krav på han Linn! Man ser ju hur lyckliga ni är tillsammans gör inte samma misstag som många andra gör. Håll hårt i han och ge det ett försök vi alla gör misstag och han inser ju sitt! Det är inte många killar som gör. Stanna Linn du lär inte ångra det, för när man läser så klarar du inte utan han lika mycket som han inte klara dig utan dig!

2015-09-02 @ 22:20:29
Postat av: Anonym

Du är ju bara så feg! Alla gör vi misstag, alla erkänner inte sina misstag. Ni har då varit tillsammans i 2,5 år han begår ett misstag och du bara struntar i det. Förstår att han tror det han gör! Att 2,5 år inte har betytt något för dig, förstår inte hur du kan stött bort en kille som erkänner sina misstag och talar om vad du betyder för han! Om du har något hjärta och känner något för han så prata med han ställ krav. Låt det ta sin tid du kommer att komma över det med tiden och du kommer kunna lita på han igen! Men du är ju inte bättre än han om du ska göra så här, har du ens pratat som 2 vuxna människor? Han är ju ändå villig till att tala om allt och försöka! Ett sådant fint par är vad ni är och han begår ett misstag och du ska slänga bort det? Ta tag i dig och försök innan du gör något du säkert kommer ångra tjejen man hittar inte många av dessa killar! Lycka till och hoppas du ge han chansen för det är inte bara han du ger utan er!

2015-09-02 @ 23:57:27
Postat av: Anonym

Du är ju bara så feg! Alla gör vi misstag, alla erkänner inte sina misstag. Ni har då varit tillsammans i 2,5 år han begår ett misstag och du bara struntar i det. Förstår att han tror det han gör! Att 2,5 år inte har betytt något för dig, förstår inte hur du kan stött bort en kille som erkänner sina misstag och talar om vad du betyder för han! Om du har något hjärta och känner något för han så prata med han ställ krav. Låt det ta sin tid du kommer att komma över det med tiden och du kommer kunna lita på han igen! Men du är ju inte bättre än han om du ska göra så här, har du ens pratat som 2 vuxna människor? Han är ju ändå villig till att tala om allt och försöka! Ett sådant fint par är vad ni är och han begår ett misstag och du ska slänga bort det? Ta tag i dig och försök innan du gör något du säkert kommer ångra tjejen man hittar inte många av dessa killar! Lycka till och hoppas du ge han chansen för det är inte bara han du ger utan er!

2015-09-02 @ 23:58:20
Postat av: Karin

Du är ju bara så feg! Alla gör vi misstag, alla erkänner inte sina misstag. Ni har då varit tillsammans i 2,5 år han begår ett misstag och du bara struntar i det. Förstår att han tror det han gör! Att 2,5 år inte har betytt något för dig, förstår inte hur du kan stött bort en kille som erkänner sina misstag och talar om vad du betyder för han! Om du har något hjärta och känner något för han så prata med han ställ krav. Låt det ta sin tid du kommer att komma över det med tiden och du kommer kunna lita på han igen! Men du är ju inte bättre än han om du ska göra så här, har du ens pratat som 2 vuxna människor? Han är ju ändå villig till att tala om allt och försöka! Ett sådant fint par är vad ni är och han begår ett misstag och du ska slänga bort det? Ta tag i dig och försök innan du gör något du säkert kommer ångra tjejen man hittar inte många av dessa killar! Lycka till och hoppas du ge han chansen för det är inte bara han du ger utan er!

2015-09-02 @ 23:59:14
Postat av: Klara

vad är du för en brud hur gammal é du? "Mitt hjärta är helt söndertrasat!" Och vad tror du att han är efter som du skriver själv " Skickat långa kärlekstexter på sms och Har aldrig sett honom så ledsen och förstörd. Han är en sådan man som aldrig gråter.."
Och du har mage att säga att du är så mycket bättre då? Eftersom du är kvar hos dina föräldrar ringer och säger upp olika saker!! Istället föra att vara en vuxen människa och sätta er ner och prata med varandra kanske lyssna på varandra! om du verkligen älskar killen så kommer du komma över det han har gjort om han visar att han menar alvar. Sluta vara så hård mot dig själv, jag vet inte om det är tips och råd man ska ge här! Men jag kan säga dig att jag hade åkt hem till han ställt lite krav, och gjort ett försök för visar han inget är det lättare att släppa han och du kan sen säga att du gav det en chans! så släp inte taget om han än utan ge det lite tid och ta med han..

// Klara

2015-09-03 @ 03:46:41
Postat av: Anonym

Fattar du ett beslut utan att kanske lyssna på vad han har att säga, så tycker jag att det är fel av dig! Har ni nu varit tillsammmans i 2,5 år och inte prata med han kanske ge han en chans för att visa, för det är helt uppenbart att han ångra sig. Det finns ju dom killarna som inte gör samma misstag 2 gånger! Ge det ett försök och se Linn du har inget att förlora på att ge han en chans, men du lär nog med största sannolikhet ångra dig att du inte gjorde det! Sen är det helt upp till dig så klart men ändå, hoppas man får läsa hur det går och att ni försöker igen och du berättar hur det får. Känner igen mig riktigt mycket i din sitts, där av säger jag ge det ett försök och prata med varandra!
// Jennifer

2015-09-03 @ 13:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0